23 de nov. 2015

El sofà

sofa

Una de les manies que tinc. O per dir-ho d’una altra manera, dels hàbits que més m’agraden, és apuntar-me cites, frases o reflexions que trobo interessants, em fan pensar o simplement em sedueixen dels llibres que llegeixo.

No sé com descriure-ho. Quan en descobreixo una és un instant especial. Extraordinari. Que em fa pensar un moment. M’encanta que em descobreixin detalls, petites situacions o pensaments que sovint no ens parem a contemplar o que ens passen desapercebuts fruit de la manca de curiositat. Per exemple, donem per fet moltes realitats quotidianes. Quantes vegades ens hem qüestionat per què el fum sempre va amunt? O una curiositat: perquè mai es veuen ocells volant quan plou? Possiblement són reflexions tontes, però que alguna vegada m’han passat pel cap. Per això, us vull compartir un fragment de la novel·la Despietat país de les meravelles i la Fi del Món d’Haruki Murakami. Tracta sobre els sofàs. I el trobo brillant:

“Sempre dic que pots saber molt del caràcter d’una persona per com tria un sofà. Els sofàs constitueixen un reialme intacte en si mateixos. Ara bé, això és una cosa que només valoren els qui han crescut seient en sofàs bons. És com créixer llegint llibres bons o escoltant bona música. Un sofà bo engendra un altre sofà bo; un sofà dolent engendra un altre sofà dolent. Així es com va la cosa.

Hi ha gent que porta cotxes de luxe, però a casa tenen sofàs de segon o tercera fila. Jo no confio gaire en aquesta gent. Un automòbil car pot ben valer el seu preu, però tan sols és un automòbil car. Si tens diners, el pots comprar, qualsevol el pot comprar. En canvi, aconseguir un bon sofà requereix estil, experiència i filosofia. Es necessiten diners, sí, però també necessites una visió del sofà superior. Aquell sofà entre sofàs”.

M’encanta.

Espero compartir més cites, escrivint des d’un bon sofà. Crec que tinc criteri per triar sofàs ;)




from WordPress http://ift.tt/1lFnvO1
via IFTTT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada