15 de maig 2010

Somriure amb la mirada

Somriure, crec, que és una de les coses que millor sé fer. I riure fins a plorar, ja no dic. Avui us vull parlar dels somriures. Primer de tot, donar les gràcies a la Laura que m'ha cedit aquestes fotografies que ha fet durant la seva estada a l'Índia. Avui almenys no em podran fotre a la presó per piratejar-ne algunes.

Direu que és un tòpic, però considero que somriure és una de les millors expressions que té l'ésser humà. Sabíeu que hi ha més de 50 somriures diferents? No ho dic jo, ho diu un llibre del psicòleg Paul Ekman (ja ho havia dit algun cop). Hi ha moltes classes de somriures i cadascú de nosaltres tenim més d'un somriure diferent. El sincer, l'espontani, el trist, el forçat... Si us observés una estona, us en podria detectar més d'un. N'hi ha que tenen més registres i n'hi ha que menys.

Però jo us volia parlar del somriure sincer. Per saber si una persona està somrient de veritat (i no de forma forçada o formal), heu de mirar-li els ulls. La nostra mirada és el mirall de la nostra sinceritat. Per això, sempre miro als ulls (encara que el meu interlocutor tingui un escot de vertigen, jajaja).

I és que, fins i tot, es pot somriure sense moure els llavis. És a dir, somriure només amb la mirada. Per això, m'agrada tant la primera foto que en seria un clar exemple.

Sabíeu que un somriure s'encomana. Que els éssers humans comencem a somriure a l'úter matern. Que 0,01 segons és el temps que tarda el nostre cervell en processar un moment de felicitat que involuntàriament ens fa somriure. O que un dia sense somriure és un dia perdut.

Avui les paraules són somriure en diferents idiomes (curioses): miso (coreà), wen (gal·lès), egao (japonès) o tabasamu (suajili).

I l'àudio d'avui, dedicat a la Meri que ha fet anys, és un dels meus videoclips preferits. Espero que us faci dibuixar un somriure, com em produeix a mi. Life in technicolor ii de Coldplay.

Life in Technicolor II from LifeinArt on Vimeo.

2 comentaris:

  1. "somriu, somriu encara que sigui un somriure trist, perquè més trista que un somriure trist és la tristesa de no saber somriure".

    no sé qui ho va dir, però tenia molta raó :) bon cap de setmana!

    ResponElimina
  2. Somriu, somriu i mai deixis de somriure. Què seria la vida sense somriure? Res de res.
    M'agraden molt les fotos. Vagi molt bé germà*

    ResponElimina