31 d’ag. 2010

Els extrems no són bons

Comença el setembre i torna la rutina. O això diuen. En tot cas torna el meu blog que no és rutina perquè intento anar portant novetats. I n'estrenem alguna que veureu a continuació després de la reflexió. A més d'un canvi d'imatge del blog.

M'ha animat saber que algú ha descobert el meu blog i, fins i tot, m'ha felicitat (sí, sembla impossible! o segurament no ha vist o sentit les frikades). En tot cas, aquí estem. I ja no us animo a fer comentaris, perquè sembla que us hi obligo. Ja sabeu que teniu les portes obertes i sou benvinguts.

Anem per feina.

Sovint, es diu que els extrems es toquen o no són bons. I penso que és una reflexió molt encertada. Hi ha dies que estàs molt optimista (eufòric, en diria) i d'altres, desmoralitzat. És en aquests últims moments, sobretot, quan un ha de relativitzar les coses o els sentiments. Preguntes com què faig amb la meva vida... cap on vaig... no em passa mai res... no estic de sort... etc. es presenten a casa sense trucar a la porta.

No cal atabalar-s'hi, almenys penso jo. La nostra societat (la del segle XXI) és la societat més insatisfeta de la història. I això ve donat pel fet que segurament som la generació que més coses tenim. Per això, a vegades ens pot envair el desànim. En algun moment m'haureu sentit parlar dels petits plaers. Crec que és una bona mesura per fer front als moments de moral baixa. Potser la màxima que a la vida tothom ha de tenir un fill, publicar un llibre i plantar un arbre és massa presumptuosa. Potser, alguns en aquesta vida simplement hem de regar actuant d'acord amb les nostres conviccions, valorar més algunes coses i arrencar somriures propis i forans. Perquè ningú és prescindible. Fins i tot, aquell qui, erròniament pensa, que no ha fet res de profit en aquesta vida. Perquè encara que no ho sapiguem, tots som importants per algú. No ens mirem tant el melic.

La paraula d'avui: com que no sempre en tinc i m'agrada que les que poso siguin paraules que m'he trobat o llegit, canviarem una mica. A partir d'ara combinaré paraules amb frases que m'apunto i extrec de llibres que he llegit pel simple fet que m'han fet pensar o m'agraden. Espero que gaudiu de la d'avui (posaré cita, llibre i autor):

"El paisatge que un home veu, ulls enfora, acostuma a ser el reflex del que amaga, ulls endins". La pell freda d'Albert Sánchez Piñol.

I avui no us poso cançó. Segurament, aquesta secció l'eliminaré o sortirà amb comptagotes. Avui us poso el lipdub de Taradell a veure si em trobeu.

3 comentaris:

  1. SERGIO RAMOOOOOOSS/ MARTA SÀNCHEZ!!! hohohoho

    ResponElimina
  2. que bé que tornis a tirar els daus! que bé que hagis canviat les paraules per recomanar llibres! però que no hi falti alguna frikada de tant en tant, eh? ;)

    ResponElimina
  3. Jo també he tornat de vacances i tornaran els meus comentaris que augmenten considerablement el nivell del blog!

    Em venen el cap un parell d'extrems boníssims: Laudrup i Stoichkov, allò sí que eren extrems, ja no en queden d'aquests!!! La resta d'extrems no acostumen a ser bons, tot i que a vegades t'has de posicionar amb firmesa: un sí o un no, un blanc o un negre.

    Em guardo per mi el comentari del lipdub, no voldria ferir sensibilitats.

    See you soon

    ResponElimina